petek, 6. februar 2015

Kuhinja za dojenčke


Naš Andraž je že zelo kmalu začel kazati znake , da pa on ne bi jedel oziroma pil samo mleka:) Ko je bil star dobre štiri mesce sva začela z gosto hrano. V knjigah, na internetu, …..milijon informacij, od kolegic slišiš eno, pediatrinja ti svira drugo.........boge mamice, pa saj so v poplavi informacij popolnoma zbegane. Jaz sem bila že med nosečnostjo čist zbegana od vseh infomacij in takrat sem si rekla: “čakej no mal Sara pa sej uporabi zdravo kmečko pamet pa bo sej ne boš odkrila tople vode”. In sem začela po svoje.

Prvi dan sem skrbno pripravila korenčkovo kašo, naslednji dan jabolčno in tako sva več ali manj jedla to kakšnih 14 dni, seveda to izgleda tako, da prvo poje eno žličko, naslednji dan 10, pa spet eno, dve, kakšen dan noče nobene. Sama sem se naučila, da dojenčki imajo zelo različne potrebe po hrani, ko se je Andraž navajal na hrano, kakšne dni sploh ni hotel jesti, kmal sem ugotovila zakaj......rastli so mu zobki, ko je zbolel pa ravno obratno, ni hotel mleka, je pa jedel sadne kaše.
Ker sama zelo rada kuham se mi je kakšen dan smilil, ko je vedno jedel isto in sem šla malo raziskovat. Dojenčki si v prvem letu starosti naredijo tako imenovano “banko okusov” za celo življenje. Torej potrebno jih je seznaniti z vso zelenjavo in sadjem, kasneje tudi vse ostalo. Ampak, jaz sem šla še dlje in sem začela uporabljati začimbe:)) juhu kakšno veselje.

Začela sem eksperimentirati, najprej sem dodala osnovno začimbo cimet, ki se odlično poda k večini sadju – banane, jabolka, hruške, slive, …. Navajanje na začimbe naj bo postopno, najprej eno, nato drugo, nato kombinacije. Andraž je do danes poizkusil že vso zelenjavo in jo obožuje, razen brokolija pa ne mara, pa tud če ga spasiram:)) haha

SADNE KAŠE ( od 4 meseca naprej )

Jaz sem začela z enim okusom, najprej jabolko, nato hruška, nato banana, potem sem to začela mešati med sabo, pa dodajala druge vrste sadja, tudi suhe slive, ...pa vedno zraven cimet, včasih sem mu dodala kakšen baby piškot. Probavala sem vse, surovo sadje, kuhano sadje,.... No ko sva začela jesti tudo ostalo, sem mu začela dodajati kosmiče, v polento neizmerno dobro paše banana...njam, pa kakršno koli sadje v gres.

ZELENJAVNE KAŠE ( od 4 meseca naprej )

Zelenjavo sem po večini kuhala na vodi, v katero sem obvezno vedno dala kumino. Potem, pa sva eksperimentirala, krompir, špinača, blitva, korenje, cvetača, paprike, bučke, kolerabe, pastinak, zelena, ….. vendar kljub vsemu Andraž ni hotel jesti spasirane zelenjave, zato sem mu en dan dala v majhnih koščkih in glej ga zlomka mali je jedel, ugotovila sem da mu spasirana zelenjava ni všeč, enako zelenjavo v koščkih je še danes in to vse po vrsti.

MESO ( od 6 meseca naprej )

Najprej sem začela z piščančjim mesom, nato včasih purana, pa obvezno ribe, mleto meso.....Andraž jih obožuje. Pa še midva imava en razlog več, da bolj pogosto jeva ribe:)

ŽIVILA, KI VSEBUJEJO GLUTEN ( po 6 mesecu )

Nisem komplicirala, sicer sem mu prvih nekaj dni dala malo manjše količine.


Sedaj jemo vsi isto, jaz skuham kosilo za vse, z razliko da zelo malo ali pa nič ne solim, uporabljam ogromno začimb. Do danes mu nisem dala sladkorja ali karkoli kar bi vsebovalo sladkor, tudi sokov, čajev ne mara, pije vodo ali pa sveže stisnjen sok iz sadja.

KAŠICE NA MLEKU

Ker naj mleka ne bi uživali do prvega leta starosti jaz uporabljam adaptiranega za pripravo kašic kot so polenta, gres, tudi pire krompir itd. Pa vsi jemo enako, se niti ne čuti da je kaj drugače.

SKUTA IN JOGURT

Moja pediatrinja zagovarja najnovejše raziskave, da se izogibati temu do 1 leta, jaz pa vseeno uporabljam tudi mal svojo glavo in Andraž skuto redno je od 8 meseca naprej, jogurt pa sem in tja kdaj, še to navaden.

JAJČNI RUMENJAK

Dodajati sem ga začela po 6 mescu, v vseh možnih oblikah in dodatkih:)))

TESTENINE

Po 8 mesecu tiste brez jajc sem jih normalno dodajala. Najraje ima še danes ragu z makarončki:)


Kar se tiče priporočil glede hrane, joj jo katastrofa, pediatri te bombardirajo z enimi napotki, v trgovini prodajajo “svašta”, bit pameten je težko, zato naj se vsaka mamica odloča po svoje.


Meni je kuhinja za dojenčke približala kar nekaj novih sestavin, predvsem začimb in seveda posledično tudi midva pojeva veliko veliko več zelenjave kot prej:))


Ragu:

- mleto meso
- čebula
- česen
- majaron
- timijan
- rdeča paprika
- kumina
- sol
- olje več vrst zelenjave
- pardižnikova mezga
- testenine
- belo vino

Na olju prepražim čebulo, česen in začimbe, nato dodam meso in po kakšnih 10 min zalijem z vinom, nato po vrhu potresem narezano zelenjavo, pokrijem in pustim da se duši vsaj 15 min, nato odprem dolijem paradižnikovo mezgo, pustim da zavre 2 min, odstavim ter pustim stati kakšne pol ure.

Testenine skuham v vreli vodi. Postrežem skupaj in dodam solato iz naribanega korenčka, zelja,in še česa, ki se najde v hladilniku.

Pa dober tek :)

Do sedaj edino nisva jedla še mleka, medu, oreščkov in verjetno še česa. Drugače jemo vse...mljask:P

Še nekaj: avokado, banana in kakav.........uuuhhhhh kakšna kremica, za prste obliznit:)



Ni komentarjev:

Objavite komentar